Mongolia profile - Media

Horse outside internet cafe, Northern Mongolia
Image caption More than 600,000 Mongolians were using the internet by 2012

Mongolia's public-service broadcaster competes with private and satellite/cable services. In all, there are more than 300 print and broadcasting outlets.

In general the media are free and sometimes outspoken in their criticism of the authorities.

Many livestock herders rely on the national public radio for information, although access to satellite TV is on the rise.

There are many newspapers, including dailies, but despite a high level of literacy, circulations and editions are often small. State-owned papers have been privatised; some titles are published by political parties.

The BBC World Service is available on FM (103.1 MHz) in Ulan Bator.

There were 636,000 internet users by June 2012 (InternetWorldStats). There are no official restrictions on web access.

The press

Image copyright Getty Images
Image caption There are plenty of newspapers to to choose from, but circulations are often small
  • Onoodor - private daily, the country's biggest
  • Zuuny Medee - private daily, successor to state-owned Zasgiyn Gazryn Medee
  • Unen (Truth) -Mongolian People's Revolutionary Party daily, the country's oldest newspaper, founded in 1920
  • Mongol Messenger - English-language weekly, published by state-run Montsame press agency
  • The UB Post - English-language weekly


Image caption Broadcasters are largely free to voice opinions


  • Mongolian Radio - public, sole national broadcaster
  • Inforadio 105.5 - Ulan Bator FM station

News agency

Mongolia profile