Angola profile - Media

Street scene in Luanda Image copyright Getty Images

The state controls all media with nationwide reach, including radio, the most influential medium outside the capital.

The only daily newspaper, Jornal de Angola, and the terrestrial TV service TPA are state-owned and rarely criticise the government.

State-run Radio Nacional de Angola (RNA) is the only outlet to offer programmes in indigenous languages such as Bantu. Private stations operate in cities, including Catholic Radio Ecclesia, but RNA is the only broadcaster with near-national coverage.

Image copyright Getty Images

The constitution provides for freedom of expression. But laws on state security and defamation impede free journalism, says the US-based Freedom House.

It says self-censorship is commonplace and independent journalists are regularly monitored and harassed by state agents.

Laws passed in 2016 put a government-controlled regulator in charge of registering and punishing media and journalists, says Reporters Without Borders.

Pay TV is provided by MultiChoice Angola and TV Cabo.

There were 6 million internet users by 2016 (

The press



News agency/internet

Related Topics

Around the BBC