Newspaper headlines: Brexit deal '90% there' and Broke Britain

By BBC News

Image source, Getty Images
Image caption, Theresa May will hold talks with European Commission President Jean-Claude Juncker

As Theresa May prepares for more Brexit talks, the papers vary in their assessments of the state of negotiations.

The Times is positive, focusing on the suggestion by a senior Brussels official that agreement between the UK and the EU on the so-called "separation issues" is "90% there".

That is disputed by the Daily Telegraph, which says Brexit is "in doubt" as Mrs May is "yet to find an answer to the Irish border question".

The Daily Mail agrees, arguing that hopes of a breakthrough are in "jeopardy" as key differences remain "particularly over the Irish border".

For the Sun, the day is a "pivotal moment" in the Brexit negotiations. It says the prime minister must "stick up for her country" and calls on her to "assume a no-deal outcome" if EU chiefs "continue playing hardball."

The Daily Express is equally bullish - arguing it is time for Mrs May to "firmly put the president of the European Commission in his place".

'Exposed as a sham'

New research showing an increase over the past four years in the number of people living in relative poverty is assessed by the Daily Mirror and the Guardian.

Image source, Getty Images

With the headline, "Words Are Cheap", the Mirror says the rise has "exposed as a sham" the pledge to tackle burning injustices made last year by Mrs May.

The Guardian says the figures reveal the first sustained increases in child and pensioner poverty for 20 years "laying bare the challenge to families trying to keep up with the cost of living in Britain." Ministers say more than 500,000 people have moved out of absolute poverty since 2010.

The government's suspension of a foreign aid project after a BBC investigation found that some of the money was diverted to extremists is featured on the front page of the Daily Mail.

The paper says Monday's Panorama will raise "grave concerns" about the scheme, which involved funds being used to set up a civilian police force in Syria.

The Times claims to have seen leaked documents revealing that the contractor responsible for running the scheme has been billing taxpayers up to £850 a day to employ western staff "even though they are unable to set foot in Syria for security reasons".

The papers are divided on the resignations of all four social mobility commissioners, including the former Labour cabinet minister, Alan Milburn.

For the Times, it is "no wonder" the commissioners have quit, as Theresa May "has failed to help struggling voters."

Image source, EPA
Image caption, Mr Milburn stood down after five years as the social mobility tsar

The Daily Telegraph is not so sure, arguing "it seems a bit much" to expect Mrs May to have achieved national fairness in just 17 months.

But the Daily Mail is unequivocal. Accusing Mr Milburn of "entirely hollow" attacks on ministers, it argues it's "good riddance to this flouncing quangocrat".

The editor of Prospect magazine, Tom Clark, believes Mr Milburn is disinclined to work with the government as he is "understandably fed up with the chaotic and nationalistic turn it has taken."

The editor of the Spectator, Fraser Nelson, is also critical, accusing Number 10 of being "guilty of losing interest in this hugely important agenda."

Tea shop 'rivalry'

A warning that half of all refuges in England could be forced to close if the government's proposed changes to supported housing funding go ahead is highlighted by Buzzfeed.

One former victim of domestic abuse has told the website that "more women will die" if up to 600 beds across the country are lost.

The government has told the website it is taking action to ensure that no victim is turned away from the support they need.

Finally, many of the papers report that a tea shop owner in Norfolk faces a £20,000 fine if she is caught staring at a rival cafe.

The Times says the community protection notice was imposed on Kerry Radley by Broadland District Council, after officials were satisfied she was responsible for persistent and unreasonable conduct.

The Daily Mail says she denies any wrongdoing and is appealing against the order.

Miss Radley has told the Daily Express the restrictions are "bonkers" and "ridiculous."