
Три дієти - середземноморська, маложирна і низьковуглеводнева - однаково дієві при спробах лікувати закупорені судини. Такі висновки ізраїльських дослідників оприлюднено в останньому числі медичного видання Circulation.
Дослідження, проведене на основі обстеження 140 людей, з'ясувало, що здорове харчування може зменшити жирові відкладення на стінках судин.
Вчені з університету Бен-Ґуріона виявили, що наприкінці дворічного дослідження стінка судин пацієнтів скоротилася на 5%.
Цікаво було побачити, що ці дуже різні дієти дають подібний результат
Айріс Шаі
Експерти назвали дослідження цікавим, але вказали, що самої лише дієти недостатньо для вирішення проблеми атеросклерозу.
Це медичний стан потовщання судинних стінок, який поступово прогресує і збільшує ризик інфарктів і інсультів.
Автори цього дослідження - ізраїльські вчені, які співпрацювали з дослідниками зі США, Канади і Німеччини. Вони прагнули побачити, чи атеросклероз - частинy процесу старішання - можна зупинити здоровим харчуванням.
Дієтою по закупорці?
Учасники дослідження дотримувалися однієї з трьох дієт - маложирової, низьковуглеводневої чи середземноморської на основі великої кількості фруктів та овочів і оливкової олії як головного джерела жирів.
Їх просили впродовж двох років неухильно дотримуватися цієї дієти і записувати, чим вони харчувалися, в спеціальні щоденники.
У дослідженні брали участь добровольці віком від 40 до 65 років, переважно чоловіки, які мали надмірну вагу.
Провідний дослідник Айріс Шаі пише: "Цікаво було побачити, що ці дуже різні дієти дають подібний результат. Дехто вважає, що харчування з низьким вмістом вуглеводнів підвищує шанси закупорки судин, але ми цього не побачили."
Це дослідження доводить, що можна навіть без таблеток зменшити відкладення, які закупорюють судини
Чарлз Найт
Британські експерти привітали дослідження ізраїльських колег. Доктор Чарлз Найт, секретар Британського товариства протидії серцево-судинним хворобам, сказав, що хоча дослідження відносно невелике, його результати становлять великий інтерес для медичної науки.
За його словами, дослідження поповнило базу дедалі більшої кількості свідчень того, що атеросклероз - хвороба, яка зазнає змін. Якихось 10-15 років вважалося, що накопичення жирової тканини в судинах є незворотнім.
Доктор Чарлз Найт: "Це дослідження доводить, що можна навіть без таблеток зменшити відкладення, які закупорюють судини. Воно надсилає дієвий сигнал з точки зору здоров'я громадськості".
Він додав однак, що обсяги скорочень товщини судинних стінок відносно невеликі, тому зміни в харчуванні є корисними, але самі по собі, за його словами, не вирішують проблему.


































