poniedziałek 26. grudnia 2005, 06:27 (CET)
Grejpfruty pomagają w walce z chorobą dziąseł.
Badania przeprowadzone na niemieckim uniwersytecie Fryderyka Schillera dowodzą, że jedzenie dwóch grejpfrutów dziennie przez osoby z chorymi dziąsłami wyraźnie ograniczało krwawienie juz po upływie dwóch tygodni.
Według niemieckich badaczy wynika to ze wzrostu zawartości witaminy C w organiźmie, która pomaga w gojeniu ran i minmalizuje szkody wyrządzane przez wolne rodniki we krwi.
Grejpruty są bogatym źródłem witaminy C.
Wyniki niemieckich badań opublikowano w fachowym czasopiśmie stomatologicznym British dental Journal.