|
Witamina na raka | |||||||||||||||||||||||||||||||
Najnowsze badania wskazują, że duże dzienne dawki witaminy D mogą zredukować ryzyko zachorowania na niektóre rodzaje raka. Naukowcy z kalifornijskiego uniwersytetu San Diego uważają, że zażywanie witaminy D o połowę zmniejsza ryzyko nowotworu piersi, jajników i okrężnicy. Naturalnym źródłem witaminy D są niektóre produkty żywnościowe. Organizm człowieka wytwarza tę witaminę pod wpływem słońca. Lekarze z zadowoleniem powitali nowe odkrycie naukowców. Ostrzegają jednak, że zbyt dużo witaminy D w organizmie prowadzi do uszkodzenia nerek i wątroby. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||