دانشمندان می گويند آزمايش موش ها نشان می دهد که رژيم غذايی از سرعت فرآيند پيری می کاهد.
به نظر می رسد رژيم غذايی با کالری کم، ضمن محافظت از قلب آن را سالم و جوان نگاه می دارد.
اين، نتايج پژوهشی است که در دانشگاه "ويسکانسين-مديسون" آمريکا انجام شده است.
گروه پژوهشگران که دکتر "توماس پرولا" آن را هدايت کرده است می گويد که موش هايی که رژيم غذايی با کالری کم دريافت کردند، 20 درصد کمتر از ساير موش ها دچار تغييرات قلبی مربوط به سن شدند.
همچنين به نظر می رسد کاهش کالری به افزايش عمر سلول ها و کاهش فعاليت بخش هايی از سيستم مصونيت بدن که می تواند باعث لطمه به بافت های بدن شود کمک می کند.
چندين رشته مطالعات علمی در گذشته نشان داده بود که رژيم محدود غذايی بر طول عمر تاثير می گذارد.
پروفسور "تام کرکوود" از "موسسه کهولت و سلامتی" در دانشگاه نيوکاسل بريتانيا می گويد بسيار مهم است تغييراتی که باعث می شود قلب يک انسان پير آسيب پذير تر از قلب يک فرد جوان شود، درک کنيم.
او به بی بی سی گفت: "تحقيقات تازه به جستجوی ما برای درک چگونگی فرآيند کهولت قلب کمک می کند."
"اين مطالعه تاييد می کند که رژيم غذايی با کالری بسيار کم، که مدت هاست معلوم شده است از سرعت فرآيند پيری در موش می کاهد، تغييرات قلبی مربوط به سن در اين حيوانات را به تاخير می اندازد."
اين مطالعه در نشريه آکادمی ملی علوم به چاپ رسيده است.