Fiji profile

Man reading newspaper after 2006 coup in Fiji Press curbs came into force after the 2006 coup

Fiji's private press, long noted for its vigorous reporting, came under strict official censorship in April 2009.

In 2010, a decree tightened media ownership requirements and provided for prison terms for journalists. Reporters Without Borders (RSF) said the ownership rules threatened the Fiji Times, "the only newspaper that has resisted government control".

Radio is a key source of information, particularly on the outer islands. There are publicly and privately-owned stations. The BBC broadcasts on 88.2 FM in Suva.

There were 146,100 internet users by June 2011 (InternetWorldStats). Cost and infrastructure constraints limit the availability of the internet outside the capital, the Freedom House NGO noted in 2011.

RSF says "the army faithful are on the lookout" for online criticism, and several people have been arrested or threatened for their posts.

Press

Daily Post - private daily

Fiji Times - private, main English-language daily

Fiji Sun - private

Sartaj - Hindi-language weekly

Shanti Dut - Hindi-language weekly

Television

Fiji TV - operates national free-to-air Fiji 1 and pay-TV service Sky Fiji

Mai TV - commercial, free-to-air

Radio

Fiji Broadcasting Corporation - state-owned commercial company, operates Fijian-language Radio Fiji One, Hindi-language Radio Fiji Two, music-based Bula FM, Hindi station Mirchi FM, music-based 2day FM

More Asia stories

RSS

Features

BBC © 2014 The BBC is not responsible for the content of external sites. Read more.

This page is best viewed in an up-to-date web browser with style sheets (CSS) enabled. While you will be able to view the content of this page in your current browser, you will not be able to get the full visual experience. Please consider upgrading your browser software or enabling style sheets (CSS) if you are able to do so.