Hong Kong TV station fined for Jiang Zemin death report

Former Chinese President Jiang Zemin (right) talks to his successor, Hu Jintao, on TV, 9 October Jiang Zemin (R) later appeared on TV, quashing rumours of his death

Related Stories

Regulators have fined a Hong Kong TV station $39,000 (£25,000) for airing a report suggesting that former Chinese President Jiang Zemin had died.

The Hong Kong Broadcasting Authority said Asia Television (ATV) had failed to ensure the accuracy of reports of the ex-leader's death on 6 July.

ATV also took too long to correct the mistake, said the regulators.

Mr Jiang did not appear at a Communist Party event, sparking speculation on the internet that he had died.

But the authorities in Beijing dismissed reports of his death, and criticised ATV for broadcasting the report.

Mr Jiang, who remains an influential political figure almost a decade after stepping down, later appeared on a TV show with his successor Hu Jintao.

The Broadcasting Authority upheld a complaint against ATV, and said in a statement on its website on Monday that the channel had taken an "irresponsible approach in its response to BA's inquiry".

Mr Jiang led China in the aftermath of the massacre of protesters in Beijing in 1989 and handed over his leadership roles to Mr Hu in 2002 and 2003.

More on This Story

Related Stories

More China stories

RSS

Features

BBC © 2014 The BBC is not responsible for the content of external sites. Read more.

This page is best viewed in an up-to-date web browser with style sheets (CSS) enabled. While you will be able to view the content of this page in your current browser, you will not be able to get the full visual experience. Please consider upgrading your browser software or enabling style sheets (CSS) if you are able to do so.