Samoa profile

Press freedom is "generally respected", according to US-based Freedom House.

The government and private operators run TV and radio stations and outlets from American Samoa are readily available.

By December 2011 there were nearly 13,000 internet users (InternetWorldStats). Internet cafes are widely used.

The press

  • Samoa Observer - private daily
  • Samoa Times - daily
  • Le Samoa - weekly, in Samoan and English languages
  • Savali - fortnightly, in Samoan and English languages
  • Talamua Magazine - monthly, in Samoan and English languages

Television

  • SBC TV - government-run, commercial
  • TV3 - private
  • Vaiala Beach Television (VBTV) - private

Radio

More Asia stories

RSS

Features

  • ScissorsWithout Scotland?

    How might things change for the rest of the UK?


  • Diagrams showing bowler and batsmanAnyone for Vigoro?

    The bizarre Edwardian attempt to merge tennis and cricket


  • Payton McKinnonKilling heat

    Why so many American children die in hot cars


  • Dr Mahinder Watsa Dr Sex

    The wisecracking 90-year-old whose agony column is a cult hit


  • Prince George and the Duke and Duchess of Cambridge outside St Mary'sIn pictures

    Prince George has had an eventful first year


BBC © 2014 The BBC is not responsible for the content of external sites. Read more.

This page is best viewed in an up-to-date web browser with style sheets (CSS) enabled. While you will be able to view the content of this page in your current browser, you will not be able to get the full visual experience. Please consider upgrading your browser software or enabling style sheets (CSS) if you are able to do so.