Seychelles profile

The government controls much of the islands' media, and operates radio and TV stations and the sole daily newspaper.

Private or pro-opposition publications can be robust in their reporting despite tough libel laws. Steep licensing fees have discouraged the growth of private broadcast media.

Multi-channel cable and satellite TV are widely available. BBC World Service (106.2 MHz) and Radio France Internationale are available on FM.

By December 2010, there were nearly 34,000 internet users (Internetworldstats.com).

The press

  • Seychelles Nation - government daily
  • The Rising Sun - private daily
  • The People - ruling party weekly
  • Le Nouveau Seychelles Weekly - opposition
  • Regar - opposition

Television

  • SBC TV - state-run, operated by Seychelles Broadcasting Corporation (SBC)

Radio

  • SBC - operates national mediumwave (AM) service and music station Paradise FM

News agency

  • Seychelles Agence Presse

More Africa stories

RSS

Features

  • photo of patient zero, two year-old Emile OuamounoPatient zero

    Tracking first Ebola victim and and how virus spread


  • A young Chinese girl looks at an image of BarbieBarbie's battle

    Can the doll make it in China at the second attempt?


  • Prosperi in the 1994 MdSLost in the desert

    How I drank urine and bat blood to survive in the Sahara


  • Afghan interpetersBlacklisted

    The Afghan interpreters left by the US to the mercy of the Taliban


  • Flooded homesNo respite

    Many hit by last winter's floods are struggling to pay soaring insurance bills


BBC © 2014 The BBC is not responsible for the content of external sites. Read more.

This page is best viewed in an up-to-date web browser with style sheets (CSS) enabled. While you will be able to view the content of this page in your current browser, you will not be able to get the full visual experience. Please consider upgrading your browser software or enabling style sheets (CSS) if you are able to do so.