Africa

Gabon profile

  • 7 March 2012
  • From the section Africa

Gabon's main broadcast media are government-controlled.

US-based Freedom House said in 2011 that the authorities use "legal harassment, threats, and financial pressure" to curb critical reporting.

Gabon's daily newspapers are government-affiliated. Many private weeklies are controlled by opposition parties. There are a few private broadcasters.

Gabon's state broadcaster operates two TV stations, a French-language radio network and provincial stations. Radio France Internationale is available on FM.

There were nearly 109,000 internet users by December 2011 (Internetworldstats.com).

Press

  • L'Union - government daily
  • Gabon Matin - government-affiliated daily
  • Le Temps - private weekly
  • Le Temoin - private weekly
  • La Lowe - private weekly
  • Le Journal - private, bi-monthly
  • La Relance - private weekly

Television

  • Radiodiffusion-Television Gabonaise - state-run, operates two channels
  • TeleAfrica - private

Radio

  • Radiodiffusion-Television Gabonaise - state-run, operates two networks
  • Africa No1 - Gabon-based, heard across French-speaking Africa via FM relays

Internet/news agency