Media playback is unsupported on your device

Newsnight editor steps aside amid account inaccuracies

23 October 2012 Last updated at 15:46 BST

The BBC has announced that an account by Peter Rippon, written in a BBC blog, about why Newsnight did not run its investigation into Jimmy Savile was wrong in key claims and that he is temporarily stepping aside as editor.

The news came as the BBC's Panorama programme prepared to broadcast its investigation into what the BBC knew about Savile's activities and why the Newsnight report was spiked, as Jim Reed reports.