News International changes name to News UK

 
Sun newspaper News International, now News UK, publishes titles including the Sun

Related Stories

News International, the media company behind newspapers including the Times and the Sun, has changed its name to News UK.

The rebranding comes as part of a broader revamp of the company, owned by Rupert Murdoch, following the phone-hacking scandal.

The company has recently announced editorial changes at both the Times and the Sun.

It was forced to close its News of the World title in 2011.

Former News International chief executive Rebekah Brooks is among those facing charges over the hacking scandal.

The BBC's media correspondent, David Sillito, says the new name is an attempt at "brand decontamination" following months of negative headlines surrounding the News International brand.

'Fundamental changes'

In an announcement on its rebranded website, News UK said the new name and logo were "designed to convey a more coherent and logical identity for the new parent company across the globe".

The News UK logo is based on the new logo of parent company News Corp, which was unveiled earlier this year.

News Corp is in the process of being split into separate publishing and entertainment companies.

The more profitable entertainment business is being spun off under the name 21st Century Fox.

News UK said the name change followed "fundamental changes of governance and personnel that have taken place to address the problems of the recent past".

"New policies and procedures are in place across the company, its main titles are all under new leadership and the executive team has been transformed," the company said.

Several News International journalists, along with Ms Brooks, have been arrested in connection with phone-hacking since 2011.

Both of the groups major titles are set for changes in editorship.

Last week, the editor of the Sun, Dominic Mohan, was replaced with News International's former director of operations David Dinsmore, while the Times is still to appoint a new permanent editor following the resignation of James Harding in December last year.

Speaking on BBC Radio 5 live, Mr Dinsmore said the new name reflected the desire to join up the group's newspaper brands around the world in preparation for the split with 21st Century Fox.

"The publishing side has a great new era ahead of it, and it makes a lot more sense to join up the brands around the world," he said.

 

More on This Story

Related Stories

The BBC is not responsible for the content of external Internet sites

Comments

This entry is now closed for comments

Jump to comments pagination
 
  • rate this
    -34

    Comment number 86.

    All the lefties and Liberals on here who are in the minority cannot handle the fact that the Sun is the biggest selling newspaper in the UK for a reason, it represents our views of the UK, not the politically correct nerds views who try to tarnish this great country.

  • rate this
    -13

    Comment number 75.

    At least Murdoch did the decent thing and axed News Of The World voluntarily - contrary to slack and inaccurate BBC journalism suggesting he was "forced to".

    Guardian journalist David Leigh also admitted phone hacking but was actually congratulated by Leveson for it. Talk about double standards.

  • rate this
    -11

    Comment number 61.

    Amazing how many topical and comment worthy stories on the BBC don't allow comments, but this one against a news outlet competitive to the BBC where the chance of some fairly aggressive comments against the subject of the news story are high, is strangely allowed. There may be justifiable criticism of 'News UK', but the BBC is hardly a shining light based on this approach alone.

  • rate this
    -11

    Comment number 68.

    Other newspapers were just as bad as News International, and none has created, enabled and covered up abuse by paedophiles such as Jimmy Savile, Stuart Hall etc. like the BBC has. In Murdoch's case we can choose not to buy his products, unlike the BBC, funded by a regressive Tellytax that hits the poorest hardest. The Guardian has admitted it was wrong about the Dowler/NotW deleted voicemails too.

  • rate this
    -10

    Comment number 97.

    All the Guardian reading prigs out in force today revealing how much they despise those who buy the Sun - the same individuals they supposedly champion - and moreover how little regard they have for individual freedom. Clearly we should all be free to choose but only on their terms.

 

Comments 5 of 268

 

More Business stories

RSS

Features

  • A painting of the White House on fire by Tom FreemanFinders keepers

    The odd objects looted by the British from Washington in 1814


  • Chris and Regina Catrambone with their daughter Maria LuisaSOS

    The millionaires who rescue people at sea


  • groynes at ClactonRunning the rule

    Will Clacton's voters opt for UKIP over the Tories?


  • Plane7 days quiz

    What unusual offence got a Frenchman thrown off a plane?


  • Children testing a bridge at a model-making summer school in Crawley, West SussexTiny shipyard Watch

    The art of making boats out of coffee stirrers


BBC © 2014 The BBC is not responsible for the content of external sites. Read more.

This page is best viewed in an up-to-date web browser with style sheets (CSS) enabled. While you will be able to view the content of this page in your current browser, you will not be able to get the full visual experience. Please consider upgrading your browser software or enabling style sheets (CSS) if you are able to do so.