« قبلی | اصلی | بعدی »

مساله پارازيت اندازی در نشست ماهواره عرب ست در بيروت

 صادق صبا صادق صبا | 2010-02-16 ,12:36

در هفته گذشته برای شرکت در نشست سالانه ماهواره عرب ست به بيروت رفته بودم. صدها نفر از مديران تلويزيون های مختلف جهان و کسانی که با فن آوری ماهواره ای سروکار دارند در آن حضور داشتند.

در حاشيه جلسات دو روزه اين نشست، موضوعی که از همه داغ تر بود پديده پارازيت انداختن بر روی بعضی از کانال های تلويزيونی به خصوص در يک سال اخير بود. حکومت ايران هم در جايگاه متهم اول نشسته بود.

در سال های اخير، پخش برنامه از طريق ماهواره ها رشد چشمگيری داشته است و هم اکنون هزاران کانال تلويزيونی و برنامه راديويی به زبان های مختلف از ده ها ماهواره پخش می شود.

حکومت ايران يکی از کشورهای پيشتاز در استفاده از امکانات ماهواره ای برای رساندن پيام خود به جهانيان است و هم اکنون برنامه های تلويزيونی و راديويی جمهوری اسلامی به زبان های مختلف جهان و به خصوص انگليسی، عربی و البته فارسی به سراسر جهان پخش می شود.

دولت ايران حتی برای پخش کانال های داخلی صدا و سيما به صنعت ماهواره ای نياز دارد.

موضوعی که بسياری از شرکت کنندگان در نشست بيروت را شگفت زده کرده بود اين است که چرا کشوری که بيش از همه از ماهواره برای پخش برنامه های خود استفاده می کند تلاش وافری به کار می برد تا ديگران را از اين حق محروم کند.

اقدام حکومت ايران در پارازيت اندازی بر روی برنامه های تلويزيون بی بی سی، تلويزيون صدای آمريکا و برنامه های دويچه وله نقض آشکار کليه مقررات بين المللی است و اين سه رسانه اخيرا در بيانيه مشترکی اين اقدام ايران را شديدا محکوم کردند.

مساله خيلی ساده است. اگر حکومت ايران و يا هر حکومت ديگری مقررات بين المللی استفاده از ماهواره ها را رعايت نکند در دنيا آشوب ايجاد خواهد شد. درست مثل اينکه کسی مقررات رانندگی و يا مقررات هواپيمايی را رعايت نکند.

امروزه پارازيت انداختن بر روی کانال های ديگر کار دشواری نيست. هر حکومتی و حتی نهاد های غير دولتی هم می توانند به راحتی اين کار را انجام دهند. تنها کافی است که حکومتی دست از رعايت قراردادها بشويد و اهميت ندهد که از آن به عنوان يک حکومت ياغی اسم برده شود.

تصور کنيد که هر حکومتی از اين پس تصميم بگيرد که بر روی کانال هايی که خوشش نمی آيد پارازيت بيندازد آن وقت چه آشفتگی غير قابل تصوری در دنيا ايجاد می شود.

جالب توجه است که گويا اخيرا کانال العالم ، برنامه عربی زبان جمهوری اسلامی که در بين توده ها ی عرب در منطقه بينندگان قابل توجهی دارد، قربانی پارازيت اندازی شد ودر نتيجه پخش آن از ماهواره های عرب ست و نايل ست قطع شد.

در حاشيه نشست بيروت گفته می شد که گردانندگان اين دو ماهواره به اين دليل العالم را قطع کردند چون پارازيتی که بر روی اين کانال انداخته می شد باعث شده بود که در کانال های ديگری که در مجاورت العالم قرار داشتند اختلال ايجاد شود.

معلوم نيست که اگر خبر پارازيت اندازی بر روی العالم درست باشد از جانب چه کسی صورت گرفته است.

من خود شاهد بودم که يکی از مسئولان ارشد صدا و سيمای جمهوری اسلامی با مسئولان ماهواره عرب ست در لابی هتلی که نشست در آن برگزار شده بود مدتی طولانی جلسه داشت تا احتمالا آنان را قانع کند که العالم را دوباره بر روی اين ماهواره برگردانند.

از چند نفر در حاشيه نشست شنيدم که می گفتند از اينکه کانال العالم احتمالا به دليل پارازيت اندازی قطع شده خوشحالند چون ممکن است که حکومت ايران حال درک کند که اين کار چقدر زشت است.

مساله پارازيت اندازی کم کم به يک دردسر بزرگ برای سازمان های جهانی ارتباطات و صاحبان ماهواره ها تبديل می شود.

البته پارازيت اندازی پديده جديدی نيست و در گذشته نيز گاه گاهی از طرف کشورهای ديگر صورت می گرفت، ولی اقدامات حکومت ايران در هفت هشت ماه گذشته به اين پديده ابعاد جديدی داده است.

کسانی که ماهواره را اختراع کردند برای جلوگيری از پارازيت اندازی چاره ای نينديشيدند. آنها فکر می کردند که اين اختراع بزرگ در زمينه ارتباطات برای استفاده همگان است و شايد تصور نمی کردند که روزی ممکن است حکومت هايی مثل حکومت اسلامی ايران پيدا شوند که خود را آن چنان از امواج ماهواره ای در خطر ببينند که بخواهند با زير پا گذاشتن همه مقررات بين المللی در کار ماهواره ها اختلال ايجاد کنند.

ماهواره ها نه تنها نمی توانند امواج پارازيتی را از امواج معمولی تشخيص دهند بلکه نگرانی بزرگ برای صاحبان ماهواره ها اين است که پارازيت اندازی مداوم و شديد، آن طور که حکومت ايران در ماه های اخير انجام داده است، ممکن است به اين ماهواره ها صدمات جبران ناپذيری وارد کند.

بنابراين طبيعی است که در نشست امسال ماهواره عرب ست در باره چگونگی ايمن کردن ماهواره ها در مقابل پارازيت اندازی بحث های زيادی صورت گرفته باشد.

دور نخواهد بود که مهندسان و کارشناسان ماهواره ای اين پديده مهم ارتباطی را مثل ماهواره های نظامی در مقابل پارازيت اندازی ايمن کنند. پرسش اين است که حکومت هايی که می خواهند مردم خود را از دسترسی به منابع مستقل و متفاوت خبری محروم کنند، آن گاه چه خواهند کرد؟

صادق صبا، رئيس بخش فارسی بی بی سی است.

اظهار نظرهااظهار نظر کنید

  • 1. نوشته شده در ساعت 13:50 روز 2010-02-16 ,محمد بهار :

    ضمن عرض سلام وخسته نباشید خدمت آقای صبا.
    اولا دلیل قطع شدن بی بی سی "پارازیت " اندازی جمهوری اسلامی نیست و دلیل آن را از شما باید پرسید (چرا قطع شدن برنامه ها همزمان بود با آزا شدن گروگان بریتانیایی که در جنوب عراق گروگان گرفته شده بود و طی 4 سال در ایران حضور داشته بود.). مطمئنا می گوئید تبانی نبوده!! اما چرا برنامه های تلویزوین های دیگر منجمله "صدای امریکا" هیچ وقت قطع نشد اما بی بی سی همیشه با مردم قهر بوده؟؟؟ به نظر من بیانیه صادر کردن و نشست هایی که جز تلف کردن وقت نیست هیچ کارایی نداشته و راهی بجایی نخواهد برد راه چاره مبارزه با پارازیت جمهوری ایران این است که تا مدتی که این رژیم به پارازیت اندازی مشغول هست از پخش برنامه های صداوسیما ایران در ماهواره هایی همچون هات برد عربست و نایل ست جلوگیری شود. اما در مورد قطع شدن برنامه های ""العالم"" تا حالا در هیچ کانال عربی نشنیده بودم بخاطر پارازیت اندازی قطع شده بودند و یکی از مهمترین دلایل قطع شدن آن پخش اخبار نادرست در جنگ حوثی ها و حمایت شدید این کانال از عبد المالک حوثی و دارودسته اش بود. بهر حال وظیفه بی بی سی ایجاد فضایی بود تا مردم عقده های خود را آزاد کنند تا رژیم بتواند مدت بیشتری بر مسند قدرت تکیه زند.آیا بریتانیای عظمی نمی توانست راه حلی برای این پارازیت اندازی پیدا کند؟؟؟؟؟

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 2. نوشته شده در ساعت 14:46 روز 2010-02-16 ,amir :

    بنظر من قطع برنامه های بی بی سی هیچ ربطی به پارازیت نداره وشبکه های بی بی سی میتونستند فرکانس خودشون یا ماهواره خودشون رو عوض کنند بنظرم تبانی با دولت جمهوری اسلامی بوده همینو بس چرا صدای آمریکا به ادامه برنامه هاش میپردازه ولی برای شما همیشه قطعه

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 3. نوشته شده در ساعت 15:19 روز 2010-02-16 ,شگفت زده :

    اگر من نوعی، مثلا عضو یک کلوب ورزشی بشوم و روزی در حین سرقت از کمد یک عضو دیگر دستگیر شوم، اولین چیزی که پیش میاید، محدودیت و سپس اخراج من از آن کلوب خواهد بود.
    بیانیه دادن و محکوم کردن خشک و خالی، در برابر رژیمی که پایبند بسیاری از معیار ها و مقیاس های جهانی نیست، نه تنها مانعی ایجاد نمیکند، بلکه به شکلی تشویق هم میشوند، زیرا بیشتر پی میبرند که دیگر کشور ها (غیر از چند تا جلسه خوش و بش) مزاحمتی در سرکوب آزادی ها نخواهند داشت، و میتوانند براحتی نه تنها در ایران که حتی در خارج از کشور سانسور اعمال کنند.

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 4. نوشته شده در ساعت 15:45 روز 2010-02-16 ,hamid :

    به تلاش خود ادامه دهید ما در انتظاریم

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 5. نوشته شده در ساعت 16:31 روز 2010-02-16 ,کوروش :

    با سلام
    خواهشمند است در صورت بروز شدن فرکانس های شما در ماهواره های قابل دریافت در ایران(هاتبرد و عربست)آنرا در اختیار ما قرار دهید.
    با تشکر فراوان

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 6. نوشته شده در ساعت 16:46 روز 2010-02-16 ,سمیرا :

    به نظر من بهترین راه برای این حرکت پارازیت در این دوران قطع کامل کانال ماهواره ای و فرستنده از همه ماهواره هاست با این هیچ کانالی برای پخش اخبار دروغ نه برای خودشون و نه برای دیگر کشورها نداره و این باعث حرج و مرج زیاد و تنبه این حرکت ایران خواهد بود

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 7. نوشته شده در ساعت 17:19 روز 2010-02-16 ,حامد :

    با دروود
    منکه به نظریه ی "پارازیت شدید بر روی العالم" چشمم آب نمیخوره!تو ایران که همیشه کیفتش خوب بود و مشکلی نداشت!
    و اینکه,دوستان برنمه ی بی بی سی فارسی دارن (اقل کم با w3a که خودم میبنیم) از w3a و تل استار داره پخش میشهو یکم به خودتون زحمت بدید و دیشتون رو مسیرشو تغییر بدین!

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 8. نوشته شده در ساعت 17:38 روز 2010-02-16 ,علوي :

    با تشكر
    ما همچنان منتظر برگشت شما بر روي ماهواره هاتبرد هستيم.

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 9. نوشته شده در ساعت 19:13 روز 2010-02-16 ,سبزی فروش :

    آقای صبای عزیز
    شما هرچه می خواهی بگو ولی برای من قابل درک نیست که نیست! نه می گویم شما با حکومت ایران گاوبندی دارید، و نه می توانم در این مغزم بگنجانم که یکی رو که سنگ زده شیشه رو شکسته ول کنند و صاحب خونه شیشه شکسته رو ببرند کلانتری ازش التزام بگیرند که جلوی پنجرش ورقه آهنی بکشد.

    حالا بی زحمت این دو کلمه رو به زبان حرفه ای خودتون ترجمه کنید و در مذاکرات از طرف ما به طرف مذاکره ابلاغ بفرمائید، لطفا البته پس از عرض سلام وتحیات برای آن حضرات. درضمن بفرمائید که ما ملت ایران خودمون همچین بی خبر از بده بستون های کلانتری با متهم بی خبر هم نیستیم.

    سایه عالی مستدام

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 10. نوشته شده در ساعت 19:50 روز 2010-02-16 ,مینو- :

    بهترین راه برای تنبه ایران قطع کامل شبکه های رادیو تلویزیون حکومتی ایرانی از استانی یا کشوری از همه ماهواره دنیا (هاتبرد-عرب-نیل ست-و...
    است
    وهمچنین قطع کامل سیستم جامع بانکی ارسال بی سیمی به ماهواره(سیبا) و نظام بانکی جکومت میباشد
    با این کار همه کشور ها میفههم که پارازیت انداختن روی ماهواره که هم برای خود ماهواره و هم برای همه افراد جامعه ضرر داره نتیجه اش چی میشه

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 11. نوشته شده در ساعت 20:28 روز 2010-02-16 ,آرمان :

    پرسیدید آن گاه چه خواهند کرد ؟
    مثل سابق و همین حالا به پارازیت اندازی محلی (که سلامت شهروندان را با خطر جدی مواجه می کند) و یا جمع آوری دیش های ماهواره دست خواهند زد.

    کسی که در حال غرق شدن است -بدون تفکر- به هر تخته پاره ای چنگ می اندازد.

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 12. نوشته شده در ساعت 21:07 روز 2010-02-16 ,امیر :

    واقعا امیدوارم این نشست ها ادامه پیدا کنه و فشار لازم رو برای متوقف کردن جمهوری اسلامی از ادامه پارازیت اندازی به این حکومت بیاره. متاسفانه بحث قدیمی ظن به روابط پشت پرده بریتانیا و جمهوری اسلامی نه تنها در میان طرفداران حکومت که در میان مخالفانش هم دیده می شود. اینها همه در حالی است که کانال فارسی بی بی سی را می توان به راحتی و با کیفیت بالا از ماهواره جدید یوتل ست دریافت کرد.

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 13. نوشته شده در ساعت 21:43 روز 2010-02-16 ,وحید :

    الا ایهاالحال بدونید که نبودن روی هاتبرد یعنی مرگ یک شبکه ی تلویزیونی حداقل در ایران.
    من به اطرافیان که نگاه میکنم از هر 5 نفر شاید 1 نفر بی بی سی را از ماهواره ی جدید گرفتند تازه با نگاه خوشبینانه حالا بعلل مختلف
    بدونید که جواب حق خوردن سکوت نیست بل طبق آیه ی قرآن حق دارید بخاطر حق خورده شده صدایتان را هم بلند کنید.
    itu یک نهاد نا مسئول است مگر نه باید حق شما را میگرفت

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 14. نوشته شده در ساعت 22:03 روز 2010-02-16 ,یوسف :

    تبانی بین بی بی سی و دولت ایران درمیان نیست این تفکرات دایی جان ناپلونی را دور بریزید ، از زمانی که جمهوری اسلامی روی کانال بی بی سی فارسی در هاتبرد پارازیت اندازی را شروع کرد من به ناجارا این کانال را روی ماهواره تل استار می دیدم ولی از شب 21 بهمن روی این ماهوراه و همچنین یوتل ست w3 پارازیت با توان بسیار بالا پخش می شود به صورتی که به هیچ عنوان امکان دریافت بی بی سی فارسی وجود ندارد تا جایی هم که خبر دارم در اکثر مناطق تهران همین وضعیت برقرار است . مسدولین بی بی سی فارسی و دیگر شبکه های خبری به جای محکوم کردن ایران که تجربه هم نشان داده جمهوری اسلامی به این قبیل محکومیتها وقعی نمی گذارد روی یک راه عملی کار کنند مثلا فکر می کنم کار سختی نباشد ساخت یک قطعه سخت افزاری که سیگنال تصویر را از پارازیت جدا کند .

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 15. نوشته شده در ساعت 22:41 روز 2010-02-16 ,نامي :

    شبكه اي كه براي ايران باشه و در ايران قابل دريافت نباشه همون بهتر كه نباشه

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 16. نوشته شده در ساعت 23:24 روز 2010-02-16 ,نسرین :

    خوب این نشست ها لازم و ضروری هستن اما کافی نیست و باید در جهتی پیش برن که نتیجه داشته باشن رژیمی که تو روز روشن مردم خودشو میکشه و به قطع نامه هایه شورایه امنیت هم توجه نمیکنه رو باید به یه شکل دیگه باهاش برخورد کرد !

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 17. نوشته شده در ساعت 7:16 روز 2010-02-17 ,بابک :

    بی بی سی فارسی در حقیقت به نوعی صدا و سیمای جمهوری اسلامی است مننها از نوع اصلاح طلبش. شما اگر می خواستید میتوانستید برنامه های خود را روی ماهواره های دیگر پخش کنید نه اینکه تا گروگان های بریتانیایی آزاد شدند کانال را قطع کنید. جالبه که هم اصلاح طلب هایی که از ایران رفتند و هم آنهایی که از جناح تندروی حاکمیت هستند همگی در لندن مستقر هستند. آنجا پایگاه دیگر نظام جمهوری اسلامی است و بنابراین قطع کانال بی بی سی جمهوری اسلامی هیچ ربطی به پارازیت نداشت.

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 18. نوشته شده در ساعت 8:07 روز 2010-02-17 ,مصطفي :

    سلام آقاي صبا

    حكومت ايران به‌خوبي مي‌داند چه مي‌كند؛ بنابراين چيزي او را متوجه عمل زشتش نخواهد كرد. اين حكومت فقط زبان زور را درك مي‌كند، اگر پخش كانال‌هاي ماهواره‌‌اي آن (العالم، Press TV و ...) به رعايت قوانين بين المللي توسط آن حكومت مشروط شود، اميدي به اصلاح رفتار هست و در غير اين صورت خير.
    اما يك خبر خوب براي شما دارم، بسياري از دوستان و آشنايانم كم كم به افزودن LMB بر روي ديش خود براي دريافت ماهواره‌ي W3A روي آورده‌اند و تعدادشان رو به افزايش است. بنابراين توصيه مي‌كنم حتي در صورت رفع مشكل از هات برد و نايل ست، باز هم اين شبكه را قطع نكنيد.

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 19. نوشته شده در ساعت 9:39 روز 2010-02-17 ,Majid :

    مقالهٔ جالبی‌ بود
    اما بهتر بود در مورد نقش شرلتهایی چون Simense که امکانات پارازیت اندازی را در اختیار جمهوری اسلامی قرار دادند صحبت میکردید و اینکه چگونه جامعه جهانی‌ میتواند مانع ارسال و فروش این تجهیزات به جمهوری اسلامی شود
    با تشکر

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 20. نوشته شده در ساعت 11:36 روز 2010-02-17 ,senaps :

    اقای صبا،الان تصویر شما بر روی هاتبرد در ایلام مشکلی نداره!لطفا به جای پخش لوگو تصویر پخش کنین که ماها که پارازیت نداریم بتونیم ببینیم!

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 21. نوشته شده در ساعت 13:08 روز 2010-02-17 ,رضا :

    شما الان باید کاری محکم انجام بدید.
    چرا ;i نه تنها در ایران بلکه تقریبا 99.99 درصد بینندگانتون رو به طور عادی محروم کرده از دیدن در همه جا

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 22. نوشته شده در ساعت 13:32 روز 2010-02-17 ,سارا :

    راستش خیلی ها در ایران به بی بی سی مشکوک شده اند و می گویند در زد و بند با جمهوری اسلامی برنامه هایش قطع شده است .از قضا در شرایط حساس هم برنامه هایش را قطع می کند.می گویند همان موقع که صادق صبا به ایران برای تهیه ان برنامه مفصل از سراسر ایران آمد با رحیم مشایی روابط خیلی خوب پیدا کردو از همان موقع نطفه همکاری بی بی سی فارسی و احمدی نزاد شکل گرفت

    من نمی دانم چقدر این حرفها درست است اما تردیدها زیاد است و اگر در تبانی با جمهوری اسلامی هستید ،مردم ایران آنقدر باهوش هستند که آن را بفهمند

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 23. نوشته شده در ساعت 13:46 روز 2010-02-17 ,ندا :

    لطفا از حکومت ایران و به خصوص سپاه پاسداران به علت ارسال پارازیت و نیز هک کردن سایتها شکایت کنید .

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 24. نوشته شده در ساعت 13:52 روز 2010-02-17 ,آرتان :

    سلام صادق خان

    آقا هات برد و نداشته باشي، يعني اكثر ايرانيا رو نداري. پس تا ميتوني هات برد رو پيگيري كن. از اينكه بالاخره نتايج فوتبال ها رو درست زير نويس ميكنيد، ازتون ممنونم. اينم كه برنامه هاتون رو دوباره پخش مي كنيد كار خوبيه. اخبار اقتصادي (امير پايور) 60 دقيقه هم خيلي جالبه. [...]
    قربانت

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 25. نوشته شده در ساعت 13:53 روز 2010-02-17 ,حسن :

    به همت مهندسان حمهوری اسلامی و بی ابتکاری مقامات بی بی سی در لندن ما در افغانستان نیز از دریافت بی بی سی فارسی محروم شده ایم. سوال من این است که وقتی بی بی سی عربی همچنان روی هاتبرد عالی دریافت می شود و هیچ پارازیتی ندارد چرا فارسی نشود؟؟؟؟

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 26. نوشته شده در ساعت 16:31 روز 2010-02-17 ,rainman :

    زودتر یه فکری کنید من دلم برای bbc farsi تنگ شده مخصوصا تخت گاز

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 27. نوشته شده در ساعت 20:03 روز 2010-02-17 ,hamid :

    سلام آقای صبا
    چرا voa روی نایل هست ولی شما نیستید؟ چرا همه احساس می کنند که شما هیچ کاری در این زمینه نمی کنید؟ اگر مسئولین این ماهواره ها از این کار ایران ناراحتن چرا شبکه های ایران رو قطع نمی کنند؟ مگر نمی تونید اون پولی که ایران بهشون میده رو جبران کنید؟ اگر وظیفه ی خودتون می دونستید که این شبکه رو راه بندازید پس الان هم وظیفه دارید که شبکه رو روی ماهواره های قبلی برگردونید چون الان بی بی سی فارسی وجود نداره.

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 28. نوشته شده در ساعت 8:40 روز 2010-02-18 ,علي :

    دراينكه مردم ايران بازيچه دست ملايان تحت نفوذ انگليس هستند شكي ندارم و بر اين باورم كه اجماع جهاني بر حفظ حكومت ننگين آخوندي قرار دارد و اتفاقا همه حركات اين حكومت هم منطبق بر خواسته ها و برنامه هاي بلند مدت تجزيه ايران و افزايش قدرت محور اسرائيلي در منطقه برنامه ريزي شده است ....ايران بعد از 100 سال از مشروطه آيا لياقت دستيابي به يك حكومت سراسر مردمي رانداشت؟آيا جنگ با عراق موجب سركوب نيروهاي ملي و آزاديخواه ايران نشد؟صدام را چه كساني حمايت كردند؟

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 29. نوشته شده در ساعت 9:30 روز 2010-02-18 ,میم :

    به دوستانی که همچنان معتقدند مرغ یک پا دارد و بی.بی.سی در زد و بند با جمهوری اسلامی برنامه هایش را قطع کرده باید بگم: اگر این طور بود که مقامات جمهوری اسلامی یکی از مسببان حوادث اخیر را مدام بی.بی.سی معرفی نمی کردند و انقدر علیه بی.بی.سی و خبرنگاران آن تهدیدات مختلف روانی و امنیتی و قضایی درست نمی کردند به طوری که روزگار را بر آنها تباه کنند. اگر واقعا تبانی بود بی.بی.سی به جای صرف هزینه می گفت ما دیگر نمی خواهیم تلویزیون داشته باشیم. هیچکس هم در جهان نمی توانست بی.بی.سی را مجبور کند که تلویزیون فارسی داشته باشد. اگر این طور بود اصلا بخش سیاسی را بر می داشت و تمام وقت میکروفن را می داد به برنامه هایی مانند کوک یا برنامه صرفا سرگرمی و و و
    دوستان بهتر است کمی مسائل را با دید باز تر و به دور از جوسازی های جمهوری اسلامی بررسی کنند.

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 30. نوشته شده در ساعت 10:21 روز 2010-02-18 ,simia :

    بی بی سی فارسی تنها یک راه حل برای مبارزه با این معضل دارد و آن فشار بر دولت بریتانیا برای لغو مجوز پرس تی وی در لندن است. گردانندگان پرس تی وی در لندن بسیار از این موضوع هراس دارند و آقای صبا بهتر است هرچه سریعنر دوستان خود در وزارت خارجه را بسیج کند.

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 31. نوشته شده در ساعت 16:10 روز 2010-02-18 ,مرادبیگ :

    کسی که یه کمی تکنیکال باشه براحتی میدونه که سادهترین راه برای مقابله با نویز روی ماهواره استفاده از یه ماهواره واسط جهت لینک upload هست که اطلاعات از طریق یه ماهواره دوم که مابین ایستکاه زمین و ماهواره اصلی است مبادله می شه اگه گاوبندی با جمهورس اسلامی نبود شما هم به این راحتی فتیله رو پایین نمی کشیدین...

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 32. نوشته شده در ساعت 19:11 روز 2010-02-18 ,ر.م :

    جناب آقای صبا همیشه متن های شما خواندنی هستند
    بزرگترین دشمن این حکومت آگاهی مردمه حکومتی که از 2 رسانه مستقل اینقدر وحشت داره تردید نکنید که ماندنی نیست

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 33. نوشته شده در ساعت 22:11 روز 2010-02-18 ,پیمان :

    با سلام به همه شما که برای خبررسانی به مردم ایران تلاش میکنید. خسته نباشید.
    بی بی سی فارسی که از هات برد رفت دسترسی همه ما در اروپا هم به اون از دست رفت. آیا بری دریافت این شبکه در اروپا مثلا آلمان فکری کردید؟؟
    ممکنه که بی بی سی رو در ماهواره آسترا هم بفرستید؟ من و همه کسانی که اینجا میشناسم که آلمان زندگی میکنند، به هیچ وجه دسترسی به ماهواره هائ که اعلام کردید نداریم.
    به امید بازگشت بی بی سی به یک ماهواره که در آلمان هم قابل دریافت باشه!!
    با تشکر!

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 34. نوشته شده در ساعت 10:40 روز 2010-02-19 ,mim :

    به نظرم باید این توضیح را داد که چرا روی voa به راحتی پارازیت نمی اندازند.
    باید توجه کرد که چند نوع پارازیت هست. یکی پارازیت محلی،یکی پارازیت روی امواجی که از ماهواره می آید و یکی پارازیت روی منبع ارسال به ماهوراه. جمهوری اسلامی بی.بی.سی را از مبداء می زند، یعنی نمی گذارد به راحتی امواج بی.بی.سی به ماهواره برسد تا بتواند از ماهواره به سمت ایران بیاید. اما امکان دسترسی به مبداء voa به علت طول و عرض جغرافیایی و مبداء دورتر و دلایل فنی دیگر، سخت تر و دشوارتر است. بنابراین یکی از مهمترین دلایلی که صدای آمریکا کمتر دچار پارازیت می شود این است. من هم موافقم که بی.بی.سی باید پرس تی.وی را تحت فشار بگذارد. البته فکر نکنم متاسفانه قانون این اجازه را به بی.بی.سی بدهد. جمهوری اسلامی از آزادی بیان در غرب استفاده می کند ولی خودش به هیچ اصلی پایبند نیست. آقای وزارت اطلاعات که اینجا را می خوانی، بدان که هیچ آبرویی در جهان ندارید. شغل شرافتمندانه تری اختیار کن.

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 35. نوشته شده در ساعت 11:28 روز 2010-02-19 ,mana :

    اگر جلوی پارازیت اندازی مسئولان حکومتی ایران گرفته نشود طبعا سایر کشورهای غیردموکراتیک نیز این کار را شروع کرده و کلیه سیستمهای ماهواره ای دچار هرج و مرج می شوند. کلیه کشورهای جهان باید در مجامع بین المللی تنبیهات سختی را برای چنین کشورهایی در نظربگیرند مثلا تمام شبکه های رادیو تلویزیونی آن کشور راقطع کنند. از دادن سرویسهای مخابراتی و رسانه ای محرومشان کنند و همچنین همانند ماهواره های نظامی و جاسوسی امنیت ماهواره ها را افزایش دهند. ضمنا در صحن مجمع سازمان ملل لایحه ای را به تصویب برسانند که مثلا پرونده چنین رژیمی را به شورای امنیت ببرند وبه شورا اجازه دهند که مکانیکه این امواج پخش می شود رابمباران کنند تا هیچ کشوری به فکر چنین اقدامهایی نیفتد . از قدیم گفته اند که یک دیوانه سنگی را در چاه می اندازد که صد تا عاقل نمی توانند آنرا در بیاورند.!

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 36. نوشته شده در ساعت 14:29 روز 2010-02-19 ,علی :

    سلام
    بخاطر جذب درصد بالای مخاطب و تاثیر گذاری زیادی که بی بی سی داره
    برای حکومت ایران پارازیت انداختن روی بی بی سی فارسی از هر شبکه دیگه ای
    مهمتره شاید به همین دلیل باشه که از وقتی بی بی سی قطع شده روی شبکه های
    دیگه کمتر پارازیت می ندازن

    شاهدش هم اینه که برای جذب مخاطب بیشتر چند وقتی می شه شیوه پخش خبر در تلویزیون ایران کاملا تغییر کرده و تبدیل شده به تقلیدی از بی بی سی فارسی

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 37. نوشته شده در ساعت 16:22 روز 2010-02-20 ,Mehdi :

    واقعا جالبه. یک حکومتی داره یک کار غیر قانونی انجام میده بعد همه دنیا وایسادن نگاه میکنن. حالا خوبه باز این ماهواره ماله خود اروپایها هستش. شما از مال خودتون هم نمیتونید دفاع کنید...محشره. به عرب سات نگاه کنید یاد بگیرید. نه گذاشتن نه ورداشتن رفتن العالم رو قطع کردند. شما هم به دوستای فرانسویتون بگید بگردن یک پاراگراف حقوقی پیدا کنن کانالهای جمهوری اسلامی رو قطع کنن. یا اگه نمیخواین هم وایسین تا ارگانهای بین المللی این موضوع رو "حل" کنند. مثل برنامه اتمی ایران. بعد از 8-7 سال هنوز به نتیجه نرسیدند و درجا میزنند. آخرشم میرن دست به دامت همون آمریکا میشن.

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 38. نوشته شده در ساعت 17:20 روز 2010-02-20 ,سینا :

    آقای صبا و هموطنان ایرانی:
    1. همانطور که میدانید برای اکثر ایرانیان، به خصوص اقشار عادی، ماهواره یعنی هاتبرد و شبکه ماهواره ای یعنی شبکه ای که در ماهواره هاتبرد قرار گرفته است.
    2. ماهواره تل استار 12 برای خیلی از ایرانیها قابل دریافت نیست؛ چرا که زاویه قرار گرفتن دیش برای آن، افقی بوده و در اکثر نقاط با موانع فیزیکی تداخل میابد.
    3. اخیرا کمپانی یوتلست، پیرو شکایت چند شبکه، ایران را تهدید به قطع دسترسی به همه انواع ماهواره های این کمپانی کرده است؛ اما نکته ای که در این میان در نظر گرفته نشده است، این است که چه بسا ایران پارازیت های خود را قطع کند (که نخواهد کرد)، اما میتواند در مواقع حساس مانند تظاهرات دولتی یا دستگیری سران، برای مدت مشخصی دوباره این ماهواره ها را قطع کند؛ در این بین باید توجه کرد که مردم هم به دلیل عدم وجود پارازیت، به فرکانس هایی روی خواند آورد که بسیار راحت قطع خواهند شد.
    4. فرکانس های W3A هم در اکثر نقاط ایران قطع هستن و این البته سرنوشت همه فرکانس های جدید خواهد بود.
    5. جمهوری اسلامی به منظور کاهش هزینه هایش، شبکه های دولتی خود را ابتدا به ماهواره های Intelsat 902 و Asiasat 3 میفرستد و سپس آنها را در مراکز شهرستان ها با دیشهای معمولی دریافت کرده و از روی آنها به آنتن های UHF فرستاده و در محدوده شهرستان پخش میکند (تا مشکل نیاز به دید مستقیم این آنتن ها برطرف گردد) این مساله در مورد اکثر رادیوهای ملی هم صادق است. این یعنی این که در صورت قطع شبکه های رژیم از روی این ماهواره ها، دسترسی به تلویزیون دولتی در سراسر ایران قطع خواهد شد و اثر این پدیده بر روی مردم بسیار زیاد تر از بی بی سی فارسی و صدای آمریکا خواهد بود.
    6. تجهیزات پارازیت مورد استفاده (طبق مشاهدات خودم) تماما ساخت روسیه هستند و تقویت آنها برای انداختن پارازیت روی فرکانسهای جدید تر و قویتر، به یک سرگرمی حل مساله برای اپراتور های آنها بدل شده است؛
    و در نهایت این که نمیتوانم راه حل کارایی برای حل این مساله تصور کنم. هر فرکانس جدیدی محکوم به شکست است و از طرفی نمیتوان از مردم انتظار داشت که هر چند وقت یک بار به بالای پشت بام های خود بروند و با نگرانی از دیده شدن، به دنبال ماهواره جدید بگردند .. ماهواره ای که میدانند تا چند وقت دیگر از کار خواهد افتاد ...

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 39. نوشته شده در ساعت 19:32 روز 2010-02-20 ,مژگان :

    در اين شرايط من متوجه نميشم چرا برنامه ها بطور كامل روی اينترنت نمی آيد و هر از چند گاهی ما فقط صدا آرم را داريم.......

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 40. نوشته شده در ساعت 8:05 روز 2010-02-21 ,پدرام :

    با سلام
    قطع بی بی سی از روی ماهواره هاتبرد در ایران یعنی نابودی آن شبکه در ایران
    الان به جرات میتونم بگم 80 درصد ایرانی ها از جمله خود من قادر به دیدن برنامه های شما نیستیم ، و طبق گفته دوستمان که باهاش موافقم اگه ایرانی ها این شبکه را نبینند پس کی باید ببینه؟؟!! پس الان به هیچ دردی نمیخوره
    بعدشم الان همه دیگه کاملا به شما شک دارناز دو لحاظ یا با حکومت ما در ارتباط هستین و یا روزهای شلوغی که در ایران بود و فرکانس شما از روی هاتبرد پخش میشد سعی در بزرگ نمایی اخبار میکردین و حالا اوضاع در ایران تا حدودی ارام شده دیگه ایرانی ها و ایران براتون مهم نیست
    این یک حقیقته
    شما که این همه ادعا دارین باید یه کاری بکنین تا دوباره برگردین روی ماهواره هاتبرد

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 41. نوشته شده در ساعت 8:20 روز 2010-02-21 ,koosha :

    سلام آقای صبا،دراین مدت پس از شدت یافتن پارازیت و قطع برنامه های BBC می بینید، نظر دهی به وبلاگ شما یکی از پر تعدادترین ها بوده است . شما تلاش خود را انجام می دهید اما کافی نیست . به نظر بنده این آزمایشی از تجربه مدیریت دمکراتیک و قانونمند از سوی شما می تواند باشد . شما با جمع بندی نظرات مخاطبان می توانید به چند سوال اساسی برسید اما متاسفانه شما در این مدت به طور مستقیم پاسخی هر چند کلی به این نظرات نداده اید . این سوال که چرا VOA می تواند در شبکه هایی مانند Nile برنامه پخش کند اما شما انجام نمی دهید . این سوال که شما به طور مشخص تا کنون چه اقدامات عملیاتی به انجام رسانده اید، نتایج شکایت حقوقی شما به کجا رسیده است و سوالهای بی پاسخ بسیار دیگر باعث شده است تا مخاطبان شما در نظردهی به شما مشکوک شوند و هر چه بیشتر از شما و منش و عملکرد شما دورتر شوند . وقتی شما مخاطبان خود را بیگانه می دانید و ارزشی برای پاسخگویی روشن و دقیق به آنها پیدا نمی کنید، دیگر چه انتظار از مقامات حکومت اسلامی می توان داشت . آیا شما اگر زمانی به قدرت و مدیریتی در کشور برسید نیز همین کار را ادامه خواهید داد ؟

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 42. نوشته شده در ساعت 9:05 روز 2010-02-21 ,ايران :

    1- جاهايي كه پارازيت شديده حتي W3x هم نميگيره من تو شهرستان هستم هم اين مشكل را دارم

    2- بايد از لحاظ فني با پارازيت مقابله كرد نه اينكه هر روز ماهواه عوض كنيد

    3- يعني واقعا آمريكا انگليس آلمان نمي توانند فكري براي پارازيت بكنند؟ پس اين همه سروصدا براي اينكه نمي گذاريم ايران اتمي شود الكي است وقتي قدرت مقابله با پارازيت را ندارين چطور با اتم مي خواهيد مبارزه كنيد و از همه مهمتر مردم ايران حمايت كنيد؟؟؟؟

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 43. نوشته شده در ساعت 5:39 روز 2010-02-22 ,مصطفي :

    سلام آقاي صبا

    درباره فايل خبري صوتي شما: فرآيند جابجايي اطلاعات از طريق بلوتوث در جامعه ايران بسيار كند است و شايد پخش شدن يك فايل در جامعه هفته‌ها طول بكشد؛ بنابراين براي اخبار كه جذابيت آن در به روز بودن است، كاربرد چنداني ندارد. اين شيوه براي كليپ‌هاي تصويري جذاب و تاثيرگذار كاربرد دارد. از سوي ديگر، خوشبختانه رسيدن به اخبار شما از مسيرهايي به مراتب ساده‌تر (اينترنت و راديو) ميسر است. بنابراين اين شيوه خبرپراكني را كم اثر و ناكارا مي‌دانم.
    اما توصيه من اين است كه به جاي خبرهاي روزانه، هر هفته كليپي سبك و 4-5دقيقه‌اي از جذابترين بخش‌هاي سخنان مهمان برنامه "به عبارت ديگر" تهيه كنيد و آن را براي دانلود روي سايت قرار دهيد.

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 44. نوشته شده در ساعت 11:12 روز 2010-02-22 ,بیژن :

    سلام آقای صبا. خسته نباشید. من بالاخره هفته گذشته موفق شدم W3A را بگیرم. ولی از سی و چند واحد ساختمان ما فقط 3 واحد ال ان بی مربوطه را تنظیم کرده اند. و این یعنی در خوشبینانه ترین حالت 90% کاهش مخاطب. حالا خوبه هزینه بی بی سی از کیسه ملت بی پناه ایران نمیره وگرنه من یکی از غصه دق میکردم!

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 45. نوشته شده در ساعت 15:02 روز 2010-02-22 ,روزبه :

    ديدن همين کامنت های اينجا کافيست که بدانيم کار رسانه چقدر کار دشواريست
    و البته که احتمالاً شما به آن عادت داريد، شنيدن بسياری قضاوت ها من خواننده را هم نااميد می کند، چه رسد به شما، بايد به شما همواره خسته نباشيد گفت و اميدوارم هرگز سخنی باعث نشود خستگی بر تنتان بماند
    و اما پس از اين تعارفات، فکر می کنم روی تبليغ اضافه کردن يک LNB به ديش هاتبرد برای گرفتن ماهواره ديگر بايد بيشتر کار کنيد، تبليغ اين روش در تلويزيون در واقع تاثير بسيار اندکی دارد، چون آن که تلويزيون را می بيند پيشتر اين کار را کرده
    و نکته ديگر اين که هرچند وظيفه شما نيست اما شايد بتوانيد راهی برای بيشتر شناساندن تفاوت های پارازيت محلی که از جمله در تهران فرستاده می شود با پارازيتی که به سمت ماهواره ارسال می شود به مخاطبانتان بيابيد
    ديده ام بسياری تفاوت اين دو نوع پارازيت را نمی دانند و گاهی توقعات عجيب و غريبی را بيان می کنند
    شايد خود اين بلاگ که می تواند قدری از اصول خبری فاصله بگيرد راه خوبی باشد، هرچند فکر می کنم هنوز به نسبت بخش خبری سايت آنقدرها مخاطب ندارد
    و البته که بسياری کسانی که مخاطب بالقوه تلويزيون شما هستند اصلاً اهل اينترنت نيستند

    موفق و پيروز باشيد

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 46. نوشته شده در ساعت 17:57 روز 2010-02-22 ,ممدآقا :

    به نظرم خوب باشد بودجه های آمریکا علیه دولت ایران خرج ایمن سازی ماهواره ها بشود. به این ترتیب اولا به روحیه استقلال طلبی مردم ایران لطمه نمی خورد و هم کاری انجام می شود که همه سود می برند. شخصا معتقدم مشکل کشورهای خارجی با دولت ایران یک بخش از مشکل مردم ایران با دولت ایران است (زیر مجموعه). در نهایت هم ظاهرا کار زیادی از کشورهای خارجی بر نمی آید و انتظاری هم نباید داشت. یکی از بهترین کارهایی که می شود کرد رفع انحصار رسانه ای حکومت اسلامی است که بسیار کار موجهی می باشد و نزد افکار عمومی هم دخالت هم محسوب نمی شود. در واقع مشکل رسانه مردم ایران اگر رفع شود کمک می کند که به مرور خود ما ایرانی ها مشکل حکومت را حل کنیم که در نتیجه مشکل بقیه دنیا هم خود بخود حل می شود.

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 47. نوشته شده در ساعت 20:24 روز 2010-02-22 ,سامان :

    درود بر شما ایا ساختن قطعه ای سخت افزاری که پارازیت را از سیگنال اصلی تفکیک کند برای دنیای غرب که مهد تکنولوژی است واقعا امکان پذیر نیست؟ من اطلاعات الکترونیکم زیاد نیست ولی مطمعنم خواستن& توانستن است.

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 48. نوشته شده در ساعت 6:58 روز 2010-02-27 ,irani :

    در تأثیر گذار بودن و سند تاریخی بودن فیلم و اینکه چشمهای خیلی رو باز کرد شکی نیست. تعجب من از کسانی است که از در حاشیه رفتن فیلم خوشحال هستند یا سعی در انکار آن دارند. گویی ایرانی نیستند و فیلمی رو مثلاً در مورد یک واقعه تو آفریقا دیدند. از همه دوستان عزیز در بی بی سی سپاسگذارم که با پخش این فیلم نام بی بی سی رو برای همیشه به نیکی در ذهن ایران دوستان حک کردند

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 49. نوشته شده در ساعت 18:57 روز 2010-02-27 ,فرهاد :

    دوستان عزيز شما از بعضی مطالب بی اطلاعيد.در حالی که دولت برروی ماهواره پارازيت پخش ميکند از انطرف هم برايش جريمه صادر ميشود و اين جيیمه را نيز می پردازد اما ملت از اين مسئله بي اطلاعند و نميدانند چگونه بيت المال توسط حاکم شرع و ولی خدا در روی کره خاکی حيف و ميل ميشود.

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 50. نوشته شده در ساعت 13:25 روز 2010-02-28 ,علی :

    آقای صبای عزیز سلام،
    الان مدتی است که از دیدن تلویزیون نو پای بی بی سی فارسی که واقعا به منزله روزنه امیدی برای دریافت اخبار و اطلاعات صحیح بود به واسطه پارازیت اندازی محروم شده ایم. نمیدانم آیا به این نکته پی برده اید که تشنگی اطلاعات از تشنگی انسان به آب سختتر است؟ شاید برای شما که در دنیای آزاد زندگی میکنید این قضیه آنچنان ملموس نباشد. اما در ایران که تمام راههای دریافت اطلاعات توسط حکومت دیکتاتور سلب شده است این تشنگی مردم را به مرز هلاک رسانده. آیا وقعا از آن دستگاه عریض و طویل و از دولت آن کشور قدرتمند به گفته خودشان کبیر هیچ کاری ساخته نیست در جهت مقابله با این عمل سخیف از سر بی تدبیری و استیصال جمهوری اسلامی؟ تا جایی که ما میدانیم این حکومت از نظر تکنولژی به مراتب از کشورهای اروپایی عقبتر و در عین حال وابسته به انواع خدمات تکنولژی از جمله ماهواره است. آیا واقعا محروم کردن این دولت از این نوع خدمات تا زمان قطع پارازیت تا این حد مشکل است؟!! آیا این همه تحریمی که کشورهای اروپایی و آمریکا علیه ایران وضع کردند که هیچ کدام آنهارا به هدفشان نرساند و فایده ای نداشت جز رنج روز افزون مردم بیگناه ایران نمیتواند شامل تحریم ماهواره ای ایران و محروم ساختنش از پخش بین المللی تفکرات قرون وسطایی آن باشد؟! آیا ما انتظاری بیش از حد توانتان داریم؟ اگر بگویید بله من باور نخواهم کرد.
    دوستدار قدیمی شما و بی بی سی فارسی

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 51. نوشته شده در ساعت 19:04 روز 2010-02-28 ,mina moradi :


    سلام جناب اقای صبا..نمیدانم موضوع پارازیت به کجا رسید ولی انچه که هست هنوز
    ایران از این موضوع مینالند ...یعنی به نظر شما باید صبر کرد .تا تکنولوی ایمنی ماهواره از راه برسه ..تا کی ..ایا این تکنولوزی در راه است؟ ..به هر حال امیدوارم تاکنون متقاعد شده باشید که ..با حرف ونصیحت نمیتوان کاری کرد.....همچنان که میبنید ..کم نیستند مواردی .اینچنینی.حالا چه در ارتباط با ماهواره ..وچه در ارتباط با امور دیگر مثل حقوق بشر ..که انچه باید گفته شود گفته شده است ..البته این تنها در مورد ایران نیست ..بسیاری دیگری از کشورها نیز فقط با گفتن به انان نمیتوان مسائل را حل کرد حتی قطعنامه ها هم فایده ندارند ..بیانیه ومقاله هم بی تاثیرند..خلاصه ..در این دنیا هر کسی هر کاری که دوست داشته باشه ..بسته به قدرتی که داره میتونه انجام بده وهیچ سخنی هم جلو دارش نیست ..من از شما تقاضائی دارم ..که این موضوع را به بحث بگذارید ..که چه کار میتوان کرد تا گفته ها وتوصیه ها وقطعنامه ها در جهان
    بتواندموجب عمل مثبتی شود ..زیرا انچه که واقعیت دارد اینست که حتی سازمان ملل نیز بیانیه وگفت هایش نه تنها برای اقای اخمدی نژاد کاغذ پاره ای بیش نیست که برای دیگر کشورها نیز کم وبیش چنین است ..بنابراین سازمان ملل عملا با اینهمه کبکبه ودبدبه ..اثر مفیدی ویا تغییر عمد های را در زندگی مردم نمیتواند ایجاد کند .وبیشتر به یک سازمان خیریه مبدل شده است ..تا اینگه جایگاه واقعی خود را داشته باشد ..شاید به بحث کشیدن این موضوع ..ویا به قول امروزیها به چالش کشیدن ان ..در یک میز گردی متشکل از متخصصین این امر بتواند گام نخستی باشد برای پیدا کردن راه حلی عملی برای این مشکلی که تقریبا همه مردم جهان کم وبیش با ان دست به گریبانند..پیشاپیش از توجه شما متشکرم..

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 52. نوشته شده در ساعت 10:47 روز 2010-03-03 ,احمد :

    چرا برای فارسی زبانان دیگر در افغانستان فکری نمی کنید ؟ ماهواره یوتل ست در کابل قابل دریافت نیست . میشود در افغاستان نشرات عادی داشته باشید مانند تلویریونهای خصوصی . منتظر اقدام تان هستیم .

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 53. نوشته شده در ساعت 14:05 روز 2010-03-06 ,عباس :

    من خودم فقط یک دیش و ال ان بی دارم که به طرف هاتبرد است. روی پشت بوم هم هر جا رو نگاه میکنم همینه. خوب وقتی شما روی هاتبرد برنامه پخش نمی کنید تقریبا اکثر مردم عادی که دسترسی به اینترنت پرسرعت ندارن از برنامه های شما محروم خواهند شد. خوب یعنی تا سالهای سال دیگه نمیتونم برنامه هاتون رو ببینیم ؟ باید چهار سال صبر کنیم ؟!
    این چه وضعشه آخه ...

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 54. نوشته شده در ساعت 18:50 روز 2010-03-06 ,شب دلتنگی :

    این تفکرات دائی جان ناپلئونی هم که داره ما رو همچنان می کشه وای خدا نجاتمون بده

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

  • 55. نوشته شده در ساعت 12:19 روز 2010-03-08 ,بهمن :

    به نظر من شما باید فرق بگذارید بین کانالهایی که یک حکومت دوست ندارد و کانالها یا رسانه هایی که مخل امنیت ملی هستند. حکومت ایران مثل هر حکومت دیگری در دنیا هیچوقت رسانه ای را که امنیت ملی و منافع ملی را به خطر بیندازد تحمل نخواهد کرد. همانطور که دولت بریتانیا و آمریکا خبرهای شبکه الجزیره در زمان حمله به عراق را تحمل نکردند و مقر آن در بغداد را مورد حمله قرار دادند. (یادداشتهای دیوید بلانکت در این زمینه معروف است و البته میدانید که اشاره به موضوع آنها در رسانه های بریتانیا «قانوناً» ممنوع است و شما حتماً بخشنامه اش را دیده اید) . با این حال «رسانه دشمن» و «پروپاگاندای دشمن» مفاهیم کاملاً مشخص و تعریف شده ای در عرف بین المللی هستند. مثلاً اگر پرس تی وی کوچکترین فعالیتی بکند که به ضرر امنیت داخلی کشور بریتانیا باشد دولت انگلیس کوچکترین تردیدی در بستن این شبکه نمی کند. فرض کنید پرس تی وی به اعتراضات مسلمانان کمک کرده و آنها را سازماندهی کند، فرض کنید بیانیه های گروههای مسلمان تندرو را پخش کند و پلیس بریتانیا را به بی رحمی و خشونت و فساد متهم کند. در چنین حالتی دولت انگلیس در اخراج و قطع برنامه های آنها درنگ نمی کند. شما هم البته این را خوب می دانید. بنابراین لطفاً تجاهل نفرمایید.

    آیا شما جرات می کنید در خاک انگلیس مشابه همین فیلم از بی رحمی و خشونت پلیس این کشور را ولو واقعی پخش کنید؟ آیا جرات می کنید به پلیس انتقادی وارد کنید؟ آیا جرات می کنید در مورد ملکه حرفی بزنید که شاید خوشش نیاید؟ آیا می توانید بیانیه یک گروه اسلامی را پخش کنید؟ آیا می توانید راهپیمایی مخالفان اسرائیل در همین لندن را پوشش بدهید؟ آیا می توانید درباره کشته ای غیرنظامی افغانستان چیزی به غیر از روایت رسمی دولت انگلیس پخش کنید؟ آیا جرات می کنید حوادث اخیر ایرلند شمالی را بررسی و تحلیل کنید و اگر فیلم مستندی از خشونت ارتش موجود بود پخش کنید؟

    در مورد این نظر شکایت کنید

    الزامی

    (منتشر نخواهد شد)

اظهار نظر کنید

لازم است نام و نشانی ایمیل خود را وارد کنید (ایمیل شما منتشر نخواهد شد)

نظرات این وبلاگ پیش از انتشار بررسی می شود

الزامی

(منتشر نخواهد شد)


bbc.co.uk navigation

BBC © 2012 بی بی سی مسئول محتوای سایت های دیگر نیست

بهترین روش دیدن این صفحه بر روی آخرین مرورگر مجهز به CSS است. با اینکه مرورگر کنونی تان قابلیت نمایش سایت را دارد ولی امکان بهترین تجربه تصویری را به شما نمی دهد . لطفا در صورت امکان مرورگر خود را به آخرین نسخه ارتقا دهید.