BBC BLOGS - Magazine Monitor
« Previous | Main | Next »

Paper Monitor

11:27 UK time, Thursday, 9 April 2009

A service highlighting the riches of the daily press.

You could be forgiven for thinking the rare D notice issued by the government in response to the Bob Quick dossier blunder stood for dilemma - for the Daily Telegraph picture editor at least.

While the other papers opt for blurring almost the entire contents of the top secret dossier brandished by the now ex-Metropolitan Police assistant commissioner, and photographed as he strolled across Downing Street, the Telegraph reproduces on its broadsheet front page a close up with almost nothing "left off" as we like to term it these days. So details that the Daily Mail redacts on its close-up on the inside page, are easily readable on the front of the Telegraph.

The Guardian, meanwhile, is pushing on its front page a feature piece about living on £10 a week. But how do you snare a Guardianista into reading a piece which, when you boil it down, is about low wages and poverty?

With a strapline like this: "I'd rather go hungry than eat polenta".

Lastly, to the Sun which has a story about the latest Apprentice casualty, news of which was apparently prematurely published elsewhere on the BBC website.

Who is to blame, in Sun speak? Why, it's all the fault of "Dozy BBC Internet geeks".

BBC © 2014 The BBC is not responsible for the content of external sites. Read more.

This page is best viewed in an up-to-date web browser with style sheets (CSS) enabled. While you will be able to view the content of this page in your current browser, you will not be able to get the full visual experience. Please consider upgrading your browser software or enabling style sheets (CSS) if you are able to do so.